reklama

Ruky kňaza

Keď som bol malý chlapec, sediac vpredu medzi ostatnými deťmi v lavičkách pred oltárom, jedna z vecí, čo ma na dianí pri oltári najviac zaujala bol kňaz, a konkrétnejšie to, ako vyzerali jeho ruky. Krásne ruky, nie ako tie, s ktorými som sa denne stretával, drsné a tvrdé od práce.

Písmo: A- | A+

Keď som bol malý chlapec, sediac vpredu medzi ostatnými deťmi v lavičkách pred oltárom, jedna z vecí, čo ma na dianí pri oltári najviac zaujala bol kňaz, a konkrétnejšie to, ako vyzerali jeho ruky. Krásne ruky, nie ako tie, s ktorými som sa denne stretával, drsné a tvrdé od práce. Keďže som už vtedy čosi vedel o omši, počul som o tom, že v tom chlebe je Ježiš, bol som presvedčený, že to že ten kňaz má také ruky, to musel spraviť On, keď kňaza vysvätili, aby sa ho mohol vôbec dotknúť.

Prešiel čas, vyrástol som, a mám možnosť osobne poznať viacerých kňazov, diakonov, bohoslovcov, aj takých, z ktorých som poznal už skôr a dnes sú z nich kňazi. Viem, že pri vysviacke sa kňazom zázračne nepremieňajú ruky, ako trebárs Ježiš premenil vodu na víno. To, čo však Ježiš určite premieňa, sú srdcia tých, ktorých si vyvolil pre túto službu. Určite sa počas rokov formácie stávali schopnými niesť každodenný kríž kňaza, ako o tom spievajú Kapucíni v piesni Tvoj deň:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Hoc veľký dav ťa obklopí a v každom oku si ty,
kňazom chcel si byť, dnes túžbu naplníš.

Odteraz už vieš, že každý, každý deň obetou sa musíš stať.
Či je páľava, noc, či únava, či mráz.

Vždy liečiť smutný vzdych, hoc sám melieš z posledných,
skrátka nebyť pre seba, láska je dar.

A dnes nastal deň, keď konečne už smieš držať v ruke víno, chlieb
a oni na tvoj hlas sa zmenia, medzi nás Boh príde.

Keď vinu rozhrešíš tých, čo sú ňou trápení,
to rozhodol si ty, že ponesieš ich kríž."

Nemyslím si, že ma práve dnes, na Zelený štvrtok, zaujala melódia tejto piesne, ktorej text dosť presne opisuje každodenný kríž každého kňaza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Musím sa priznať, že dnes to bol pre mňa dosť silný zážitok byť doobeda v katedrále sv. Alžbety v Košiciach a vidieť tú masu (presné číslo neviem, slabým odhadom 250) kňazov v albách, zhromaždených ako dobre organizovaný šík, ako to vyjadril otec arcibiskup vo svojom príhovore. Nezáležalo na tom, či niekto z nich sedel vpredu, alebo vzadu, či bol väčší, menší. Podstatné bolo ich poďakovanie za nevýslovný dar toho, že Boh sa dáva ľuďom cez ruky nedokonalých a hriešnych ľudí, ktorých si on sám vyvolil. Ten všemocný a veľkolepý Boh sa akoby stával slabým, keď sa vydáva do rúk svojmu vlastnému stvoreniu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To ma pohýna k naozaj veľkej vďačnosti za to, že máme medzi sebou kňazov, a že ich v našej diecéze máme toľko. Inde by tak radi privítali keby mali kňaza, a my, ktorí máme okolo seba toľkých, v niektorých farnostiach aj troch kaplánov, si ich nevieme vážiť.

Teda ďakujem! Ďakujem Bohu predovšetkým za to, že si ich povolal a povoláva, a tiež im samým, že počúvajú jeho hlas a dávajú sa mu do služby, že ich život je o tomto:"Vždy liečiť smutný vzdych, hoc sám melieš z posledných, skrátka nebyť pre seba, láska je dar."

Teda všetkým kňazom patrí veľké Ďakujem

Po niekoľkých dosť štvavých komentároch som sa rozhodol zrušiť diskusiu k článku. Mojim úmyslom nebolo totiž dať zámienku ľuďom ktorí majú katolícku cirkev "v zuboch". Ich názor im neberiem, ale tento článok sa týka hodnôt, ktoré ako kresťan vyznávam. Nemyslím, že v článku niekoho urážam, beriem mu presvedčenie, názor, preto prosím, aby ste rešpektovali aj môj názor. Nemám záujem dávať v diskusii priestor ľuďom, ktorí potrebujú svoj názor dávať do popredia kde sa len dá. Je tu možnosť založiť si svoj vlastný blog a na ňom reagovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak má niekto záujem konštruktívne reagovať na tento článok, kľudne sa mi ozvite na mail, ktorý mám zverejnený na blogu. Ďakujem


Matúš Novák

Matúš Novák

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som veriaci študent Technickej univerzity, člen niekoľkých katolíckych spoločenstiev, snažím sa aktívne prežívať svoju vieru Zoznam autorových rubrík:  ...zo životazákutia mojej duše...SúkromnéAkademická pôda alebo FEi Ruletechsupport alebo umelcom vstuNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu